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Confettura extra di fico nero

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FEUDI PREZZIA

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Confettura extra di fico nero
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FEUDI PREZZIA

Dall'Università alla Terra: storia di un ritorno a casa!

Siamo Sofia e Nicolò, due fratelli andati via dalla propria terra per studiare e cercare di costruirsi un futuro. Dall'anno scorso, finiti gli studi e con una laurea in mano ci siamo ritrovati nel bel mezzo di una pandemia e in un mondo che nessuno più riconosceva. Il periodo di lockdown ha messo in pausa le nostre vite e dopo un primo momento di sconforto, abbiamo trovato il tempo di dedicarci a un sogno che ormai da troppo stava chiuso in un cassetto: sentivamo l’esigenza e il desiderio di continuare il lavoro di nostro padre, di dare alla nostra piccola azienda di famiglia una dimensione nuova, attraente e in linea con i trend del mercato attuale. Nasce così la start-up Feudi Prezzia! La nostra famiglia ha una lunga storia fatta di sacrifici, passione e umiltà. Negli anni cinquanta dello scorso secolo, nostro nonno Nicolò, iniziò ad acquistare i primi appezzamenti di terra tramandando il suo amore per l'agricoltura ai suoi figli. Nostro padre Vincenzo, infatti, cura e gestisce tutti gli aranceti e uliveti da circa 45 anni. Oggi, dopo un lungo lavoro di ricerca e pianificazione, è disponibile l’e-commerce Feudi Prezzia, con cui possiamo finalmente portare sulle vostre tavole l'Arancia di Ribera DOP, l'Olio Extra Vergine di Oliva “DOP Val di Mazara” e "IGP di Sicilia" e tante altre eccellenze della nostra zona. In virtù della passione con cui facciamo questo lavoro, siamo in grado di garantire delle materie prime e dei prodotti di qualità superiore certificata e un servizio clienti efficiente, cordiale e veloce. Siamo a vostra disposizione per ogni esigenza, non esitate a contattarci!

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Stories of Satisfaction: What Our Customers Say

Producers and farmhouses selected to give you the best experience to be able to buy genuine products, taste traditional dishes or stay in a quiet and welcoming room.

Frequent questions

By buying directly from the source, the middlemen are eliminated, giving more power to the producer. The sale without intermediaries ensures greater economic gain, creates quality jobs in less populated areas and stimulates the agricultural activities of farmers.

Orders are shipped directly from the farmers to your door. Our logistics is oriented towards minimizing the environmental impact. How? We limit delivery days to combine multiple orders and ship as many packages in one go. Furthermore, the products do not spend time in refrigerators and do not sit still on the shelves of a supermarket.

If something doesn't go as planned, AgriCook ensures your refund. Unforeseen events are the order of the day, not only in the agricultural sector.
Current statistics show that 98% of orders arrive at their destination on the first try without a problem. The remaining 2% is sent back or refunded. As a consumer, you take no risk.

AgriCook's direct sales model brings you closer to the origin of what you bring to the table, allowing you to precisely identify the region and farm it comes from, as well as the sustainable methods used in its production. This ensures that you receive a high quality, fresh product that has not gone through intermediaries or refrigerated warehouses that alter its taste.

  • Reduction of the carbon footprint: By purchasing directly from the farmer, you avoid long transport journeys between intermediaries, warehouses and shops. This reduces the CO2 emissions associated with the transport of products.
  • Minimization of waste: Direct selling reduces the need for excess packaging often used in traditional distribution chains. Also, since farmers sell directly to consumers, there is a greater likelihood that produce will be sold and consumed, reducing food waste.
  • Strengthening the local economy: By buying directly from the farmer, the money stays within the community. This empowers small businesses and offers better job opportunities.
  • Biodiversity Preservation: Farmers who sell directly are often incentivized to grow different varieties, including traditional or native varieties, rather than limiting themselves to commercial crops. This promotes biodiversity and ecosystem resilience.
  • Promotion of sustainable agricultural practices: Farmers who sell directly to the consumer are often more responsible in their practices, as they are in direct contact with those who consume their products. This transparency can motivate them to adopt more sustainable and environmentally friendly practices.